Line fik tilbagebetalt 43.200 kroner og fik nedsat sin husleje med 3.600 kroner

DIGURAs artikel om Susanne som fik 10.000 tilbage ved Huslejenævnet

Hvad var problemet?

Line henvendte sig til os, fordi hun mistænkte, at hun betalte for meget i husleje. Line betalte nemlig 9.600,00 kr. for en lejlighed på 48 m2 beliggende i København Ø.

Hvad gjorde vi?

Efter Line havde indsendt sin sag til vurdering, så fik hun kontakt til en af vores rådgivere, som foretog et huslejetjek for derefter at informere Line om, at hun betalte for meget i husleje – på trods af, at lejemålet var i rigtig god stand med nyt gulv, køkken, badeværelse og en rigtig god beliggenhed. Vores rådgiver orienterede hende dog også om, at vi skulle være hurtige, hvis vi skulle få huslejen nedsat med tilbagevirkende kraft, idet der kun var 10 dage til, at det var over 1 år siden, at hun første gang betalte huslejen. Man kan nemlig ikke få huslejen nedsat med tilbagevirkende kraft, hvis der er gået over 1 år.

Line synes selvfølgelig, at det var urimeligt, at hun betalte for meget i husleje. Hun overgav derfor fuldmagt til os hurtigt, således at vi kunne starte sagen op og varetage dialogen med hendes udlejer med henblik på at få hendes husleje nedsat.

Læs også: Hvordan fungerer en sag ved Huslejenævnet?

Hvorfor skal man vælge DIGURA?

Vi hjælper hundredvis af lejere hver måned, både via vores medlemsløsning og vores sagsbehandling. Når vi fører sagerne, så har vi opnået en gevinst for lejeren i over 90 % af tilfældene. Vi er her for at hjælpe dig, som potentielt bliver snydt af din udlejer og som faktisk gerne vil beholde dine egne penge. 

  • Gratis vurdering af sagen
  • Risikofrit og uden besvær
  • No Cure No Pay

Et hurtigt forløb

Efter Line havde underskrevet sin fuldmagt udformede vores rådgiver en indsigelse til udlejer, hvor vi påstod huslejen nedsat, men samtidig orienterede udlejer om, at sagen snarest ville blive indbragt for Huslejenævnet, idet huslejen ikke kan nedsættes med tilbagevirkende kraft, hvis det er over 1 år siden, at den første gang blev betalt (medmindre den er blevet reguleret i mellemtiden, hvilket dog ikke var tilfældet her)

Udlejer svarede hurtigt og var til dels samarbejdsvillig, da udlejer var villig til at indgå forlig om, at huslejen kunne blive nedsat til ca. 7.500,00 kr. om måneden. Vores rådgiver var dog ikke enig i dette baseret på erfaring med huslejesager, tidligere opnåede afgørelser samt generel kendskab til praksis om huslejesager i København. Der var derfor for stor forskel mellem det forlig og hvad vores rådgiver mente, at vi ville opnå af resultat ved Huslejenævnet.

Vi tog derfor sagen videre til Huslejenævnet, således at vi også overholdt 1-års fristen og informerede udlejer herom. Mens sagen var ved Huslejenævnet valgte udlejer hurtigt at rette henvendelse til os igen og gik med til det huslejeniveau, som vi i forhandlingerne havde fremsat. Vi skrev derfor til Huslejenævnet, at sagen skulle sættes i bero, da der mellem parterne forelå fornuftige forligsforhandlinger til endelig afgørelse af tvisten.

Læs også: Danske lejere bliver snydt i lejekontrakten

Det endelig resultat

Udlejer endte med – inden der var gået 2 måneder af forløbet – at acceptere vores krav på huslejenedsættelse til 6.000,00 kr. Line fik således huslejen nedsat med 3.600,00 kr. om måneden, samt tilbagebetalt 43.200,00 kr., da huslejen også blev nedsat med tilbagevirkende kraft for de seneste 12 måneder.

Få juridisk hjælp, så du undgår at blive snydt

Emnet med husleje kan være meget kompliceret som lejer. Overstående skal ses som en generel vejledning og ikke som decideret juridisk rådgivning. Vi anbefaler derfor altid, at du tager fat i os, således du kan få den rette og nødvendige rådgivning, som passer konkret til din sag.  

Det kan både være omkring husleje, som i dette tilfælde, men det kan også være alt fra fraflytningssynet til den økonomiske rapport. Vi ser desværre mange lejere, som bliver snydt i disse tilfælde. Det er ofte rigtig mange penge, du som lejer går glip af, alt fra nogle tusind kroner til 30-40.000 kroner. Tænk hvad du ellers kunne bruge disse penge til? 

Lad os hjælpe dig

Ved DIGURA kan du altid få fat på os, du har din egen sagsbehandler og bedst af alt: Du betaler kun, hvis vi vinder din sag. Det er derfor risikofrit for dig, at vi hjælper dig. 

Vi har opnået et fordelsagtig resultat for lejere i over 90 % af alle sager, som vi har haft behandlet. Vi har 9,4 i score på Trustpilot, 5 stjerner på Facebook og vi har hjulpet mere end 5000 lejere. Og vi vil rigtig gerne hjælpe dig også. 

Er du i tvivl om noget i artiklen, så sidder vores team klar til at hjælpe dig i chatten. Den kan du finde nederst i højre hjørne.  

Hvis du har brug for juridisk hjælp, så kan du får testet din sag nedenfor. Det er gratis og vores dygtige juridiske team vil lave en uforpligtende vurdering af sagen.  

Vil du have testet din sag gratis?

Det tager kun 5 minutter at indgive sagen og herefter vurderer vi din problemstilling
med udgangspunkt i 4.500 afgørelser og gældende lov. Du har endda svar samme dag.

DEL INDLÆGGET

Del på facebook
Del på google
Del på linkedin
Del på print
Del på email
Luk menu

Vil du vinde 1 års gratis rådgivning?

Gør ligesom +5000 lejere og få tilsendt gode råd om dit lejeforhold og dine rettigheder, så er du med i lodtrækningen om 1 års rådgivning.

new-element.svg

Vi anvender cookies for at sikre, at vi giver dig den bedst mulige oplevelse på vores website. Hvis du fortsætter med at bruge dette site, vil vi antage, at du er indforstået med dette.