Succeshistorie: Julie fik 3.600 kr. samt hele sit depositum tilbage

DIGURA_artikler_SucceshistorieJulie_fik_3600kr_samt_hele_sit_depositum_tilbage

Julie henvendte sig til os for at få professionel hjælp til at rette et krav mod sin udlejer. I forbindelse med at Julie skulle fraflytte sit lejemål i Aalborg, blev hun opmærksom på, at hun i hele lejeperioden var blevet opkrævet 100 kr. om måneden til trappevask. Julie fandt ud af, at dette er ulovligt, og kontaktede derfor DIGURA for at få hjælp til at gøre indsigelse mod sin udlejer. Derudover var der ingen anmærkninger ved flyttesynet, men Julie havde stadigvæk ikke modtaget sit fulde depositum.

Udlejer havde ulovligt opkrævet beløb til trappevask

Julie havde boet i lejemålet i ca. 5 år, og var blevet opkrævet 100 kr. om måneden til trappevask. Udlejer er dog IKKE berettiget til at opkræve beløb til tillægsydelser, som der i lejeloven ikke er hjemmel til. Der er ikke hjemmel i loven til at opkræve beløb til trappevask. Desværre for Julies vedkommende er der en forældelsesfrist på 3 år for at kræve de ulovligt opkrævede penge tilbage. Dette havde Julie dog helt styr på, men hun ville gerne have professionel hjælp til at gøre krav på det for meget betalte. Derudover havde hendes udlejer heller ikke overført hendes depositum endnu. Dette syntes Julie var mistænkeligt, da der ikke var nogle anmærkninger ved flyttesynet, og udlejer derved ikke havde noget at bruge depositummet til.

I løbet af 1 time efter indmeldingen på vores hjemmeside havde vi vurderet sagen og sendt Julie svar. Vi havde allerede udformet hele sagsmappen, inden Julie fik underskrevet fuldmagten, og var således klar til at gå i dialog med udlejer med det samme. Vi indsendte et længere sagsskrift til udlejer, hvor vi bad dem overføre depositum samt tilbagebetale de ulovligt opkrævede beløb til trappevask de sidste 3 år.

Julie fik 3.600 kr. og hele sit depositum tilbage

I løbet af 14 dage havde Julie modtaget sit fulde depositum samt de 3.600 kr. hun yderligere havde krav på. Udlejer kunne godt se, at han havde handlet ulovligt, og var derfor samarbejdsvillig. Det var en super god oplevelse for Julie, at der blev taget hånd om det hele så hurtigt, mens hun bare kunne slappe af i sin nye lejlighed.

Hvad er vigtigt i sagen?

  • Julie vandt 3.600 kroner
  • Vi tog et servicegebyr svarende til 25 % af den besparelse Julie fik
  • Servicegebyret var 900 kroner
  • Julie fik udbetalt 2.700 kroner
  • Julie fik hele sit depositum tilbageført hurtigt
  • Vi tog intet salær af dette, da vi kun tager salær for den besparelse, vi reelt opnår for lejer
  • Vi ordnede det hele for Julie – udformede sagsskrift og fandt en hurtig løsning med udlejer

I de 14 dage sagen stod på skulle Julie blot læne sig tilbage og uden frygt for at der skulle ske fejl i sagsprocessen.

Hvad siger Julie?

”Jeg kendte godt til reglerne og hvad jeg havde krav på. Jeg var dog usikker på, hvordan jeg skulle rette mit krav mod udlejer samt hvordan hele den efterfølgende proces skulle håndteres. Jeg overgav derfor sagen til DIGURA, da jeg havde hørt, at de tilbød denne service. De svarede allerede inden for 1 time, at de gerne ville føre min sag, og jeg fik tilknyttet en sagsbehandler. Allerede da der var gået 14 dage var alle mine problemer væk! Det var fantastisk. DIGURA holdte mig opdateret hele vejen igennem processen, så jeg hele tiden vidste, hvad der skete. Det gjorde, at jeg på intet tidspunkt følte mig usikker. DIGURAs personale har været super professionelle hele vejen igennem.”

Det er super flotte ord Julie har givet os med på vejen.

Vi håber, at vi kan give alle jer en lige så god oplevelse.

Del indlægget

2 0