Julie havde betalt 100 kr. til trappevask i sin lejeperiode og samtidig havde hun ikke modtaget sit depositum ved fraflytning. Julie kontaktede herefter DIGURA for at få hjælp.havde stadigvæk ikke modtaget sit fulde depositum.
Udlejer havde ulovligt opkrævet beløb til trappevask
Julie havde boet i lejemålet i ca. 5 år, og var blevet opkrævet 100 kr. om måneden til trappevask. Udlejer er dog IKKE berettiget til at opkræve beløb til tillægsydelser, som der i lejeloven ikke er hjemmel til. Der er ikke hjemmel i loven til at opkræve beløb til trappevask.
Desværre for Julies vedkommende er der en forældelsesfrist på 3 år for at kræve de ulovligt opkrævede penge tilbage. Dette havde Julie dog helt styr på, men hun ville gerne have professionel hjælp til at gøre krav på det for meget betalte. Derudover havde hendes udlejer heller ikke overført hendes depositum endnu. Julie syntes, at var mistænkeligt, da der ikke var nogle anmærkninger ved flyttesynet, og udlejer derved ikke havde noget at bruge depositummet til.
I løbet af 1 time efter indmeldingen på vores hjemmeside havde vi vurderet sagen og sendt Julie svar. Vi havde allerede udformet hele sagsmappen, inden Julie fik underskrevet fuldmagten, og var således klar til at gå i dialog med udlejer med det samme. Vi indsendte et længere sagsskrift til udlejer, hvor vi bad dem overføre depositum samt tilbagebetale de ulovligt opkrævede beløb til trappevask de sidste 3 år.
Læs også: Hvordan tager du en dialog med udlejer om mangler?
Pro tip
Altid få hjælp af nogen, når du har problemer i dit lejeforhold. Ofte er man som lejer i en dårlig position overfor en professionel udlejer. Det vil sige, at du faktisk ender med at få mindre end du er berettiget til.
Julie fik 3.600 kr. og hele sit depositum tilbage
I løbet af 14 dage havde Julie modtaget sit fulde depositum samt de 3.600 kr. hun yderligere havde krav på. Udlejer kunne godt se, at han havde handlet ulovligt, og var derfor samarbejdsvillig. Det var en super god oplevelse for Julie, at der blev taget hånd om det hele så hurtigt, mens hun bare kunne slappe af i sin nye lejlighed.
Hvad er vigtigt i sagen?
- Julie vandt 3.600 kroner
- Vi tog et servicegebyr svarende til 25 % af den besparelse Julie fik
- Servicegebyret var 900 kroner
- Julie fik udbetalt 2.700 kroner
- Julie fik hele sit depositum tilbageført hurtigt
- Vi tog intet salær af dette, da vi kun tager salær for den besparelse, vi reelt opnår for lejer
- Vi ordnede det hele for Julie – udformede sagsskrift og fandt en hurtig løsning med udlejer
I de 14 dage sagen stod på skulle Julie blot læne sig tilbage og uden frygt for at der skulle ske fejl i sagsprocessen.
Hvorfor skal man vælge DIGURA?
Vi hjælper hundredvis af lejere hver måned, både via vores medlemsløsning og vores sagsbehandling. Når vi fører sagerne, så har vi opnået en gevinst for lejeren i 98% af tilfældene. Vi er her for at hjælpe dig, som potentielt bliver snydt af din udlejer og som faktisk gerne vil beholde dine egne penge.
- Gratis vurdering af sagen
- Risikofrit og uden besvær
- No Cure No Pay
Hvad siger Julie?
”Jeg kendte godt til reglerne og hvad jeg havde krav på. Dog var jeg usikker på, hvordan jeg skulle rette mit krav mod udlejer samt hvordan hele den efterfølgende proces skulle håndteres. Jeg overgav derfor sagen til DIGURA, da jeg havde hørt, at de tilbød denne service. De svarede allerede inden for 1 time, at de gerne ville føre min sag, og jeg fik tilknyttet en sagsbehandler. Allerede da der var gået 14 dage var alle mine problemer væk! Det var fantastisk. DIGURA holdte mig opdateret hele vejen igennem processen, så jeg hele tiden vidste, hvad der skete. Det gjorde, at jeg på intet tidspunkt følte mig usikker. DIGURAs personale har været super professionelle hele vejen igennem.”
Læs også: Få 5 gode råd om forbrug
Vi er klar til at hjælpe dig
Tak til Julie for tilliden, og tak for de flotte ord. Vi håber, at det har givet et indblik i hvordan vi arbejder. Hvis du har problemer med din udlejer, så husk at du kan få en gratis vurdering af sagen ved os. Hvis sagen nu har potentiale, så kan vi endda føre den for dig på fordelsagtige vilkår – herunder at det er risikofrit for dig som lejer og at det er “No cure, No pay”-betaling.