De bedste flyttetips

DIGURAs artikel om flyttesynet

Rigtig mange lejere undervurderer en flytning. Det tager pludselig meget længere tid, end man forventede, og så er der pludselig ikke flere flyttekasser. Læs med her og få de bedste tips til, hvordan du kommer godt igennem en flytning.

Hvilke problemer kan man møde ved en flytning?

Man glæder sig ofte rigtig meget til at flytte, og så er det bare super irriterende, hvis man støder ind i en masse forhindringer, som gør processen mere langsommelig og problematisk.

Glemmer ekstra rum

Mange glemmer kælderrum, loftsrum eller kasser i skabe og under sengen. Pludselig står man på flyttedagen og mangler flyttekasser eller plads i bilen til alle tingene. 

Uorganiseret

Nogen pakker løbende i det sidste stykke tid, de bor i lejemålet. Den ene dag virke smart at samle alle studiebøgerne i én kasse, men når flyttedagen så kommer, så kan kassen ikke holde til så mange tunge bøger – og så skal den pakkes om.

Undervurderer flytningen

Generelt så undervurderer mange lejere en flytning. Det tager længere tid, end hvad man først antager. Det er meget hårdere end forventet. Derfor er det en fordel at samle sig et overblik, inden man går i gang med flytningen. Hvad skal egentlig gøres?

Start planlægningen tidligt

Hvis du allerede ved, hvornår du skal flytte, så er det en god idé at få bestilt den hjælp, du har brug for. Det kan være en flyttevogn, men det kan også bare være hjælp fra venner eller familie. Det er altid en god idé at være ude i god tid, så du sikrer dig, at du ikke pludselig står alene på flyttedagen uden hjælp. Dine venner og familie sætter helt sikkert også pris på, hvis du er ude i god tid med efterspørgslen!

Få ryddet op inden du skal flytte

Det er en fordel at begynde at rydde op i sine ting, inden man flytter hen i sit nye lejemål. Mange laver den fejl, at de blot pakker alt, hvad de ejer, og tager det med hen i det nye lejemål, og først her begynder de at smide ting ud. På denne måde flytter man en masse ting uden det var nødvendigt. Hvis du får ryddet op i dine ting, inden du begynder at flytte dem, så er der færre ting, som skal flyttes, og så skal du heller ikke døje med alt det rod i det nye lejemål.

Læs også: Bliv indflytningsklar 

Bliv juridisk sikret i dit lejeforhold fra 49 kroner.

Er du bange for at blive opsagt/ophævet eller du allerede blevet det?

I DIGURA kan du blive medlem af vores medlemsklub, hvor du kan få hjælp til din situation og opnå tryghed og opbakning fra 49 kroner om måneden.

Fordele ved medlemskab

  • Juridisk rådgivning
  • Hjælp til opsigelse og ophævelse
  • Løbende tjek af din lejekontrakt
  • Løbende tjek af din husleje
  • Og meget mere..

Få købt (mange) flyttekasser

Når man står i sin lejlighed og kigger rundt, så synes man ofte ikke, at man har særlig mange ting. Men så snart man begynder at putte tingene i kasser, så fylder det pludselig rigtig meget. Derfor er det en god idé at have købt en masse flyttekasser – og gerne af god kvalitet. Det er altid bedre at putte færre ting i en flyttekasse end at overfylde den. Alternativ kan det være, at nogle af dine ting går i stykker eller at hele kassen måske går i stykker. Sørg derfor for at være dækket ind med flyttekasser i god kvalitet. 

Når du pakker dine ting ned i flyttekasser, er det også en fordel at sørge for, at alle de tunge ting kommer i bunden af kassen. På denne måde får du skabt en stabil bund, og det er derefter muligt at lægge mindre tunge ting øverst. Det ender nemlig sjældent godt, hvis du fylder en hel kasse op med store og tunge studiebøger. Her er der ligeledes større risiko for, at kassen går i stykker under flytningen. 

Hvis du skal pakke skrøbelige ting såsom tallerkener og glas, er det en god idé at pakke dem sidelæns. Hvis du stabler dem ovenpå hinanden er der risiko for, at de flækker under flytningen. Når du pakker skrøbelige ting, er det også altid en god idé at bruge bobleplast. Det beskytter dine skrøbelige ting.

Er der events i din by?

Hvis du enten skal flytte fra eller til en storby, så er det en god idé at orientere sig om der sker nogle større events den pågældende dag. Lejere har før oplevet, at vejen ind til deres lejlighed er blevet afspærret grundet et maraton, og dermed bliver de nødt til at udsætte flytningen en hel dag. Dette er selvfølgelig ikke optimalt, hvis man skal være ude af lejligheden den pågældende dag. Undersøg derfor i god tid, om der sker nogen større begivenheder i dit område der kan påvirke din flytning. Dette gælder både omkring den nye og den gamle lejlighed. Det kan nemlig skabe mange problemer, hvis flytningen skal udskydes. Specielt hvis du i forvejen har fået hele din familie til at komme og hjælpe.

Læs også: Alt du skal vide om flytteopgørelsen

Undervurder aldrig en flytning

Sørg for, at du har sat god tid af i kalderen til at flytte. Mange tror det kun tager et par timer at smide et par kasser og en sofa ned i en flyttebil. Når man først begynder at pakke en hel lejlighed ned, så opdager man pludselig et fyldt kælderrum, som også skal tømmes. Hvis du bor i et etagekompleks, så skal du også tage højde for, at det tager tid at få alle tingene op og ned ad trapperne, hvilket kan være hårdt og kræve pauser. 

Det er ikke altid muligt at flytte uafbrudt i en hel dag, da der ofte også skal være tid til pauser med mad og drikke. Sæt alting længere tid af end forventet. Hvis I så er færdige før tid, så er det jo bare skønt!

Man kan ikke flytte uafbrudt i en hel dag, så der skal også være tid til pauser med mad og drikke. Sæt alting længere tid af end forventet, fordi hvis I så er færdige før tid, så er det jo bare skønt!

Vil du have testet din sag gratis?

Det tager kun 5 minutter at indgive sagen og herefter vurderer vi din problemstilling
med udgangspunkt i 4.500 afgørelser og gældende lov. Du har endda svar samme dag.

DEL INDLÆGGET

Del på facebook
Del på google
Del på linkedin
Del på print
Del på email