Har du fejl og mangler i dit lejemål?

Har du opdaget fejl eller mangler i dit lejemål ved indflytning? Det kan også være, at du har været ude for, at din udlejer ikke vil udbedre nogle mangler i dit lejemål, eller din udlejer bare generelt har pålagt dig flere forpligtelser end loven tillader - I så fald, så vil DIGURA gerne tage et gratis kig på din sag og vurdere, om der er noget at komme efter.

Hvad kan vi hjælpe dig med?

DIGURA vurderer og fører mere end 200 sager om måneden angående for fejl og mangler og de problemer, som opstår i den forbindelse. Kan du nikke genkendende til én eller flere af nedenstående ting eller noget, der minder om det, så er der muligvis noget galt.

Måske du bør kontakte os og få en gratis vurdering?

Du får ikke kompensation

Hvis du har flere forpligtelser end loven tillader, eller udlejer ikke overholder sit ansvar, så kan du som lejer kræve kompensation.

Udlejer vil ikke udbedre mangler

Hvis udlejer nægter at udbedre fejl og mangler, men har ansvaret, så kan udlejer faktisk tvinges til at udbedre det.

Udlejer vil ikke stå for noget vedligeholdelse

Hvis ikke udlejer tager ansvar for sin del af vedligeholdelsen, så skal det afspejle dit huslejeniveau.

Mindre adgang til det lejede

Det er ikke acceptabelt, hvis du har mistet brugsretten til nogen dele af lejemålet uden det er specificeret i lejekontrakten.

Hvordan fungerer en sag om fejl og mangler?

ENKELT. NEMT. RISIKOFRIT.

indgivelse

Du indgiver sagen

Du udfylder vores formular og vedhæfter relevante dokumenter.

DIGURA vurderer sagen

Vi vurderer din sag ud fra de oplysninger, som vi har modtaget.

Hvis vi vurderer, at din sag har potentiale, tilbyder vi dig at føre din sag. Du betaler os kun, hvis vi vinder sagen for dig.

vurdering
samtale

DIGURA fører sagen

Vi indgår først i dialog med din udlejer med henblik på at indgå forligsaftale. Hvis vi ikke kan nå til enighed med udlejer, så fører vi sagen ved Huslejenævnet.

Vil du vide mere omkring mangler og vedligeholdelse?

trustpilotlogo

Anmeldelser fra Trustpilot

Vil du vide, hvad vores tidligere klienter synes om os? 

Ulrik Bendixen
28/08-2019
Læs mere
Jeg kom til Digura med en sag hvor jeg følte mig uretfærdigt behandlet. Som ung lejer kan man hurtigt drukne i regler og hvad man har ret til og ikke har. Digura har været gode til at forklare og hjælpe på den front. Selvom sagen måske ikke var det største, blev jeg taget godt imod og hele vejen igennem forløbet er der sagen blevet håndteret på en professionel og god måde. Vi ente også ud med et resultat alle parter kunne se sig tilfredse med.
Mads Vangsgaard
27/08-2019
Læs mere
Vi havde problemer med vores udlejer som ikke svarede os med fyldestgørende svar angående kompensation for vores vandskade i lejligheden samt dertilhørende strømregning og rengøring. Mads kom på vores sag og hjalp os gnidningsfrit igennem med hurtige svar og nu har vi fået udbetalt 10.000 kr. Tusind tak for hjælpen og de er utrolig kompetente og søde inde hos Digura. Kan på det varme anbefales.
Sara Holm
08/08-2019
Læs mere
Kan på det varmeste anbefale Digura til alle! Ved udflytning af lejlighed havde udlejer krævet penge for istandsættelse, som ikke fremgik af udflytningsrapporten, vi fik ingen opgørelser over vand og varme i hele lejeperioden m.m.. Som lejer følte vi ikke, at vi havde en chance. Vi fik så hjælp af Mads fra Digura, som altid har været hurtig til at svare på spørgsmål, og som derudover var rigtig venlig og professionel. De har sparet os for ca. 10.000 kr., så vi er meget tilfredse!
Christina Vesting
10/09-2019
Læs mere
Virkelig professionelle mennesker. De svarer hurtigt og grundigt via en fantastisk mail korrespondance. De er meget dygtige til det de laver og har helt styr på alle de regler der er. Kan klart anbefale dem til andre og skulle jeg en dag få brug for dem igen, vil jeg ikke tvivle et sekund på at kontakte Jer. Christina
Jesper Søkbæk
06/06-2019
Læs mere
Fremragende service, udlejer havde lagt det fast for os vi ville få 0kr og alt var brugt (16.000kr). Jeg må bare sige det var over alt forventning, hvor hurtigt processen gik. En service jeg vil dele med dem jeg kender som står i samme situation. Stort LIKE her fra!
Nikolaj Pedersen
18/05-2019
Læs mere
Vi tog kontakt til DIGURA i efteråret 2018 og fik tilknyttet Mads som sagsbehandler. Vi har netop fået en afgørelse i sagen fra Huslejenævnet og har fået nedsat vores husleje med 1400 kr. om måneden samt ca. 11.000 kr. tilbagebetalt. Jeg kan kun anbefale DIGURA for nem, behagelig og kvalificeret rådgivning
Martin Dahl
14/05-2019
Læs mere
Fremragende hjælp og hurtig respons på spørgsmål. Jeg vil anbefale Digura til alle som har problemer vedrørende lejeloven og andet! Jeg kan kun anbefale ALLE at tage far i Digura, De sætter sig hurtigt ind i din problemstilling og hjælper dig så hurtigt de kan selv en søndag aften!Jeg kan kun anbefale DIGURA for nem, behagelig og kvalificeret rådgivning
Yannick Årdahl
18/02-2019
Læs mere
Det er uden tvivl en af de bedste service, jeg længe har fået. Virkelig professionelt. Havde spørgsmål til en sag, der berørte mig en del. Jeg søgte lidt på nettet og faldt over Digura. Efter jeg havde fortalt om min sag, fik jeg allerede en uddybende forklaring få timer efter, hvor der blev forklaret hvordan jeg var stilet og hvilke muligheder jeg havde. Også endda gratis.
Tidligere
Næste

Bange for at blive snydt af udlejer?

Vi ser desværre rigtig mange lejere blive snydt i forbindelse med fejl og mangler. Det vil vi gøre op med nu. Få en gratis vurdering af din sag neden for - Måske kan vi kræve din husleje nedsat eller tvinge udlejer til at udbedre manglerne?