Hvad var problemet?
En kæmpe regning
Lene flyttede ind i lejemålet i 2017. Ved indflytning udfyldte og afleverede hun en fejl- og mangelliste. Ved synet informerede synsmanden hende ligeledes om, at de selvfølgelig ville tage højde for de indberettede fejl og mangler.
4 måneder efter fraflytning modtager Lene flytteopgørelsen. I opgørelsen er der en regning på næsten 67.000 kroner. Og det ønsker Lene selvfølgelig ikke at betale. Hun beslutter sig derfor for selv at lave en indsigelse til udlejer. Udlejer afviser selvfølgelig indsigelsen og sender til og med en rykkerskrivelse til Lene.
Som lejer følte Lene sig truet eftersom udlejer var et stort ejendomsselskab, så det virkede uoverskueligt at køre en sag i mod dem selv. Lene beslutter sig derfor for at kontakte DIGURA for at få hjælp til at tage sagen videre.
Line synes selvfølgelig, at det var urimeligt, at hun betalte for meget i husleje. Hun overgav derfor fuldmagt til os hurtigt, således at vi kunne starte sagen op og varetage dialogen med hendes udlejer med henblik på at få hendes husleje nedsat.
Hvorfor skal man vælge DIGURA?
Vi hjælper hundredvis af lejere hver måned, både via vores medlemsløsning og vores sagsbehandling. Når vi fører sagerne, så har vi opnået en gevinst for lejeren i over 90 % af tilfældene. Vi er her for at hjælpe dig, som potentielt bliver snydt af din udlejer og som faktisk gerne vil beholde dine egne penge.
- Gratis vurdering af sagen
- Risikofrit og uden besvær
- No Cure No Pay
Hvad skete der?
Kort efter at Lene har henvendt sig til os hos DIGURA, så får hun at vide at hendes har potentiale, og så efterspørger vi en fuldmagt, så vi kan tage sagen videre. Lene underskriver med det samme, og så går vi i gang med at indhente fornødne oplysninger fra lejeren. Ud fra disse oplysninger udarbejder vi en indsigelse, som vi sender til udlejer.
Udlejer vælger at afvise igen og sender endnu engang en rykkerskrivelse. Hos DIGURA er vores rådgiver stadig fast besluttet på, at denne flytteopgørelse ikke er berettiget. Derfor bringer vi sagen for Huslejenævnet.
Resultat
Resultatet af denne langtrukne proces bliver, at vi får medhold i Huslejenævnet. Det betyder, at hele udlejers krav afvises af Huslejenævnet, og Lene får derfor hele depositummet retur.
Denne sag er et godt eksempel på, at på trods af, at udlejer måske er et stort selskab eller blot en person, som virker til at have styr på tingene, så er det ikke altid tilfældet. På trods af, at indsigelsen blev afvist adskillige gange, så valgte Lene ikke at give op. Og det førte til, at hun ikke skulle af med én krone ved fraflytning.
Få juridisk hjælp, så du undgår at blive snydt
Emnet med fraflytning kan være meget kompliceret som lejer. Overstående skal ses som en generel vejledning og ikke som decideret juridisk rådgivning. Vi anbefaler derfor altid, at du tager fat i os, således du kan få den rette og nødvendige rådgivning, som passer konkret til din sag.
Det kan både være omkring fraflytning, som i dette tilfælde, men det kan også være alt fra husleje til vedligeholdelsespligt. Vi ser desværre mange lejere, som bliver snydt i disse tilfælde. Det er ofte rigtig mange penge, du som lejer går glip af, alt fra nogle tusind kroner til 30-40.000 kroner. Tænk hvad du ellers kunne bruge disse penge til?
Er din husleje for høj? Få en gratis vurdering nu!
Indgiv dine oplysninger
Digitalt og nemt.
DIGURA tjekker din husleje
Det er gratis og risikofrit.
DIGURA kan føre sagen
Du slapper af - vi klarer det hele.
- Gratis vurdering
- Digitalt og nemt
- Risikofrit
Er du i tvivl om noget i artiklen, så sidder vores team klar til at hjælpe dig i chatten. Den kan du finde nederst i højre hjørne.
Hvis du har brug for juridisk hjælp, så kan du får testet din sag nedenfor. Det er gratis og vores dygtige juridiske team vil lave en uforpligtende vurdering af sagen.