Succeshistorie: Line fik endelig sine penge tilbage

DIGURA_artikler_Succeshistorie_Line_fik_endelig_sine_penge_tilbage

Med en passiv udlejer, der nægtede at hjælpe, blev Line nødsaget til at tage sagen i egne hænder. Efter at være fraflyttet en lejlighed med fugtskader, som udlejer nægtede at udbedre, kontaktede hun DIGURA.

Udlejer havde ikke udbedret mangler i lejemålet

I 2013 flyttede Line ind i sin lejlighed i Aabenraa, og oplevede ingen problemer i de første år. I 2017 opdagede hun så, at der var kommet fugtskader i lejligheden. Line gør med det samme sin udlejer opmærksom på dette. Udlejeren svarer, at han vil tjekke op på det senere. Der går måneder, og udlejer har stadig ikke undersøgt forholdet i Lines lejlighed.

Line blev nødsaget til at tage sagen i egne hænder. Hun tager kontakt til et miljørådgivningsfirma, der efter kort tid udarbejder en rapport. Dette koster Line knap 2.000 kr. Efter fugtskaden nu er blevet konstateret, kommer der en håndværker og fjerner tapetet, hvorefter det hele står åbent i en længere periode.

I denne periode er rummet ubeboeligt.

Efter 4 måneder i en lejlighed med et ubeboeligt rum og en passiv udlejer, vælger Line at fraflytte lejligheden. I forbindelse med Lines opsigelse af lejligheden kommenterer udlejeren, at han ikke agter at udbedre skaderne, før Line er fraflyttet.

Ved fraflytning får Line en stor regning. Træt af at kæmpe mod sin tidligere udlejer alene, melder Line sin sag på vores hjemmeside.

Vi sender Lines sag og svarer tilbage samme dag. En af vores juridiske rådgivere bliver hurtigt sat ind i sagen og meddeler straks Line, at der er flere forhold hun kan gøre indsigelse imod.

Line havde allerede mistanke om, at det egentlig var hendes tidligere udlejere, der var ansvarlig for betaling af miljørapporten, hvilket vores rådgiver kunne bekræfte. Til Lines overraskelse blev hun også informeret om, at hun også var berettiget til et forholdsmæssigt afslag i sin leje for den periode et af værelserne i lejligheden var ubeboeligt.

Line fik tilkendt over 4500 kr.

Vores rådgiver forsøgte at gøre direkte indsigelse mod udlejeren, men måtte hurtigt opgive. Vi tog sagen til huslejenævnet, og fik hurtigt medhold her. Udlejer blev pålagt at skulle tilbagebetale line over 4.500 kr. Dette er både for den rapport han i starten nægtede at betale for, og afslag i lejen for den periode lejlighedens ene rum var ubeboeligt.

I løbet af hele denne sagsbehandlingsperiode skulle Line intet foretage sig. Hun kunne forsætte sin hverdag som normalt, imens vores kompetente sagsbehandler kæmpede for hendes sag.

Hvad er vigtigt i sagen?

  • Julie vandt 3600 kroner
  • Vi tog et servicegebyr svarende til 25 % af den besparelse Julie fik
  • Servicegebyret var 900 kroner
  • Julie fik udbetalt 2700 kroner

Hvad siger Line?

Da Line endelig kunne lægge denne ubehagelige sag bag sig, fortæller hun:

”Som lejer kender man ofte ikke regler, lovgivning mm., derfor er DIGURA virkelig en god hjælp. En service, der faktisk godt kan betale sig, og med et sprog alle kan forstå, så man selv kan være med i hele processen.”

Til spørgsmålet om hvad hun syntes var en god oplevelse med DIGURA, svarede hun, ”helt klart at jeg som kunde kan læne mig tilbage og vide at menneskerne bag DIGURA gør det, de er bedst til. Tror flere personer ville opgive kampen mod en udlejer på forhånd.

Det bedste var dog, at der inden for 24 timer blev svaret på min forespørgsel og DIGURA gik ind i sagen med det samme. Virkelig god stil, at de vender så hurtigt tilbage, det gav mig ro i maven i en eller træls situation.”

Vi hos DIGURA er alle utroligt glade for, at Line var tilfreds med vores service, og stræber efter at bibeholde vores høje serviceniveau.

Del indlægget

2 0