|
Alexander henvendte sig, fordi han mistænkte, at han betalte for meget i husleje. Alexander betalte nemlig 9.245,00 kr. for en lejlighed på 46 m2 beliggende i København Ø (2100).
Hvad var problemet?
Alexander mistænkte, at han betalte for meget i husleje. Han sendte derfor sin lejekontrakt ind til et tjek hos os, hvor vores rådgiver fortog en vurdering af sagen.
Herefter informerede vores rådgiver Alexander om, at han betalte for meget i husleje, idet lejemålet ikke var i super stand, og ikke havde en særlig favorabel beliggenhed. Derudover var der rigtig mange klausuler i lejekontrakten, som pålagde lejer store forpligtelser, hvilket også trækker huslejen ned.
Derudover kunne vores rådgiver se, at udlejer ikke opkrævede a conto korrekt, og i øvrigt også krævede 15 kr. i opkrævningsgebyr. Jeg orienterede derfor lejer om alt dette, og at vi gerne ville hjælpe med at føre hans sag.
Alexander var super taknemmelig over, at vi ville gennemgå hans sag helt uden betaling først. Han synes selvfølgelig derudover også, at det var urimeligt, at udlejer snød ham på denne måde, og overgav derfor fuldmagt til vores rådgiver, således at vi kunne varetage dialogen med hans udlejer med henblik på at få hans husleje nedsat.
Vi havde løbende en dialog omkring alle stepsne og forklaring af det juridiske, så han faktisk vidste, hvad der foregik i sagen.
Hvad gjorde DIGURA?
Efter den underskrevne fuldmagt udformede vores rådgiver en indsigelse til udlejer, hvor vi forlangte huslejen nedsat. Udlejer svarede med et forligstilbud, som vi dog ikke kunne acceptere, idet det lå langt under, hvad vi mente, at lejer var berettiget til på baggrund af vores erfaring med husleje, tidligere opnåede afgørelse samt generelle kendskab til praksis om huslejesager i København.
Sagen blev derfor anlagt ved Huslejenævnet. Her forsøgte udlejer gentagne gange med forskellige variationer af forligstilbud. De var dog langt fra acceptable, idet vi mente, at lejer ville være berettiget til mere ved Huslejenævnet. Lejer blev dog orienteret omkring forligstilbuddene hver gang, hvor vi gennemgik dem, og vi vejledte lejer omkring fordele og ulemper, og hvad vi forventede at få ved Huslejenævnet. Lejer valgte, at vi skulle gå videre med sagen og afvente Huslejenævnets afgørelse i stedet for at indgå forlig.
Læs også: Succeshistorie: Mikkel fik 36.000 kroner ind på sin konto
Hvorfor skal man vælge DIGURA?
Vi hjælper hundredvis af lejere hver måned, både via vores medlemsløsning og vores sagsbehandling. Når vi fører sagerne, så har vi opnået en gevinst for lejeren i over 90 % af tilfældene. Vi er her for at hjælpe dig, som potentielt bliver snydt af din udlejer og som faktisk gerne vil beholde dine egne penge.
- Gratis vurdering af sagen
- Risikofrit og uden besvær
- No Cure No Pay
Resultatet
Efter ca. 5 måneders kamp skete det endelig – vi modtog en afgørelse i sagen fra Huslejenævnet. Vi fik som forventet medhold, men var også super begejstrede for, at vi faktisk fik huslejen nedsat til lige præcis det beløb, som vi havde bedt om i indsigelsen. Vi endte således med at få mere end det dobbelte af udlejers forligstilbud, nemlig en nedsættelse af huslejen med over 50 % fra 9.245,00 kr. til 4.216,66 kr., tilbagebetaling af alle a conto opkrævninger og opkrævningsgebyrer. Alexander fik således også en tilbagebetaling på ca. 48.000,00 kr. som følge af, at huslejen også blev nedsat med tilbagevirkende kraft.
Få juridisk hjælp, så du undgår at blive snydt
Emnet med husleje kan være meget kompliceret som lejer. Overstående skal ses som en generel vejledning og ikke som decideret juridisk rådgivning. Vi anbefaler derfor altid, at du tager fat i os, således du kan få den rette og nødvendige rådgivning, som passer konkret til din sag.
Det kan både være omkring husleje, som i dette tilfælde, men det kan også være alt fra fraflytningssynet til den økonomiske rapport. Vi ser desværre mange lejere, som bliver snydt i disse tilfælde. Det er ofte rigtig mange penge, du som lejer går glip af, alt fra nogle tusind kroner til 30-40.000 kroner. Tænk hvad du ellers kunne bruge disse penge til?
Lad os hjælpe dig
Ved DIGURA kan du altid få fat på os, du har din egen sagsbehandler og bedst af alt: Du betaler kun, hvis vi vinder din sag. Det er derfor risikofrit for dig, at vi hjælper dig.
Vi har opnået et fordelsagtig resultat for lejere i over 90 % af alle sager, som vi har haft behandlet. Vi har 9,4 i score på Trustpilot, 5 stjerner på Facebook og vi har hjulpet mere end 5000 lejere. Og vi vil rigtig gerne hjælpe dig også.
Er du i tvivl om noget i artiklen, så sidder vores team klar til at hjælpe dig i chatten. Den kan du finde nederst i højre hjørne.
Hvis du har brug for juridisk hjælp, så kan du får testet din sag nedenfor. Det er gratis og vores dygtige juridiske team vil lave en uforpligtende vurdering af sagen.