Hvad var problemet?
Jeannette henvendte sig til DIGURA, fordi hun stod med en udlejer, som ikke ville udbedre manglerne i lejemålet. Det kan være svært at tage en dialog med sin udlejer omkring mangler, specielt hvis de ikke ønsker at udbedre dem.
Ny udlejer var problemet
Jeannette havde ved indflytning lavet en mundtlig aftale om udbedring af mangler med sin gamle udlejer. Der skete så det, at Jeannette pludselig fik en ny udlejer, som simpelthen nægtede at udbedre disse mangler. Det førte til, at Jeannette kontaktede DIGURA.
Læs også: Indflytningssyn og indflytningsrapport
Hvorfor skal man vælge DIGURA?
Vi hjælper hundredvis af lejere hver måned, både via vores medlemsløsning og vores sagsbehandling. Når vi fører sagerne, så har vi opnået en gevinst for lejeren i over 90 % af tilfældene. Vi er her for at hjælpe dig, som potentielt bliver snydt af din udlejer og som faktisk gerne vil beholde dine egne penge.
- Gratis vurdering af sagen
- Risikofrit og uden besvær
- No Cure No Pay
Udlejer snød lejer
Efter Jeannette modtog vores vurdering af hendes sag, så valgte hun at underskrive en fuldmagt til os, så vi kunne føre sagen for hende. Efter vi havde indsamlet alle de fornødne oplysninger fra Jeannette, så gennemgik vi hendes lejekontrakt for at have styr på vilkårene.
Ved gennemgang af lejekontrakten finder vores rådgiver faktisk ud af, at hun oveni købet også er berettiget til udlevering af forbrugsopgør samt nedsættelse af huslejen.
Vores rådgiver udarbejdede herefter en indsigelse, som blev sendt til udlejer. Herefter går udlejer med til at udbedre manglerne, og efter også at have udleveret forbrugsregnskabet, så anser udlejer sagen for lukket.
Dog informerer vi udlejer om, at Jeannette fortsat har krav på 24.000 kroner, eftersom forbrugsopgøret er blevet udleveret alt for sent. Derudover har hun også krav på, at huslejen bliver nedsat. Dette tages videre til Huslejenævnet.
Fik mere end hvad hun kom efter
Resultatet af denne sag blev, at Jeannette fik 24.000 kroner retur fra forbrugsregnskabet. Derudover blev hendes husleje nedsat og udlejer udbedrede de mangler, som Jeannette havde indberettet.
Jeannette tog ikke kontakt til DIGURA for at få huslejenedsættelse eller styr på forbrugsopgør, da hun ikke vidste, at hun rent faktisk blev snydt på disse områder. Men da vi opdagede det, så informerede vi Jeannette om det, og det ønskede hun selvfølgelig også at gå videre med.
Men dette betyder blot, at man ofte godt kan blive snydt, uden at man er klar over det. Derfor er det altid en god idé, at få gennemgået sin lejekontrakt et en kompetent lejeretsekspert.
Læs også: Line fik tilbagebetalt 43.200 kroner og fik nedsat sin husleje med 3.600 kroner
Få juridisk hjælp, så du undgår at blive snydt
Emner som disse kan være meget kompliceret som lejer. Overstående skal ses som en generel vejledning og ikke som decideret juridisk rådgivning. Vi anbefaler derfor altid, at du tager fat i os, således du kan få den rette og nødvendige rådgivning, som passer konkret til din sag.
Det kan både være omkring forbrugregnskab, men det kan også være alt fra husleje til vedligeholdelsespligt. Vi ser desværre mange lejere, som bliver snydt i disse tilfælde. Det er ofte rigtig mange penge, du som lejer går glip af, alt fra nogle tusind kroner til 30-40.000 kroner. Tænk hvad du ellers kunne bruge disse penge til?
Lad os hjælpe dig
Ved DIGURA kan du altid få fat på os, du har din egen sagsbehandler og bedst af alt: Du betaler kun, hvis vi vinder din sag. Det er derfor risikofrit for dig, at vi hjælper dig.
Vi har opnået et fordelsagtig resultat for lejere i over 90 % af alle sager, som vi har haft behandlet. Vi har 9,4 i score på Trustpilot, 5 stjerner på Facebook og vi har hjulpet mere end 5000 lejere. Og vi vil rigtig gerne hjælpe dig også.
Er du i tvivl om noget i artiklen, så sidder vores team klar til at hjælpe dig i chatten. Den kan du finde nederst i højre hjørne.
Hvis du har brug for juridisk hjælp, så kan du får testet din sag nedenfor. Det er gratis og vores dygtige juridiske team vil lave en uforpligtende vurdering af sagen.