Succeshistorie: Jeannette fik 24.000 kroner tilbage og nedsat husleje fremadrettet

Succeshistorie: Jeannette fik 24.000 kroner tilbage og nedsat husleje fremadrettet - Digura.dk
Pernille Fibiger

Pernille Fibiger

Marketing Manager

Jeannette havde mistanke om hun blev snydt, så hun rettede henvendelse til DIGURA – Og det skulle vise sig at være en god beslutning. Læs med for at se hvorfor. 

Hvad var problemet?

Jeannette havde ved indflytning lavet en mundtlig aftale om udbedring af mangler med sin gamle udlejer. Der skete så det, at Jeannette pludselig fik en ny udlejer, som simpelthen nægtede at udbedre disse mangler. Det førte til, at Jeannette kontaktede DIGURA. Det kan være svært at tage en dialog med udlejer omkring mangler – specielt hvis udlejer ikke ønsker at udbedre dem.

Større sag end forventet

Efter Jeannette modtog vores vurdering af hendes sag, så valgte hun at underskrive en fuldmagt til os, så vi kunne føre sagen for hende. Vi indsamlede alle de fornødne oplysninger fra Jeannette, som var relevante for hendes sag. Derudover så lavede vores juridiske rådgiver et tjek af hendes lejekontrakt for at få styr på vilkårene, men også for at sikre, at der ikke var nogle fejl i lejekontrakten.

Vores rådgiver opdagede ved gennemgang af lejekontrakten, at Jeannette oveni købet også var berettiget til udlevering af forbrugsopgør – hvilket hun ikke havde fået. Og det betød, at nogle helt andre krav også bliver gældende i sagen.

Hvis ikke det var nok, så foretog vores rådgiver også en vurdering af Jeannettes husleje, som faktisk viste sig at være for høj. Det betød, at der også var grundlag for at få nedsat hendes husleje fremadrettet.

Få tjek af din husleje her.

Hvorfor skal man vælge DIGURA?

Vi hjælper hundredvis af lejere hver måned, både via vores medlemsløsning og vores sagsbehandling. Når vi fører sagerne, så har vi opnået en gevinst for lejeren i 98% af tilfældene. Vi er her for at hjælpe dig, som potentielt bliver snydt af din udlejer og som faktisk gerne vil beholde dine egne penge. 

Hvad gjorde vi?

Efter den grundige gennemgang af lejekontrakten som afslørede en del flere krav, end Jeannette var klar over, så begyndte vores rådgiver at udarbejde en indsigelse. Denne indsigelse endte med at indeholde både krav om udbedring af mangler, udlevering af forbrugsopgør samt nedsættelse af husleje.

Denne indsigelse blev først sendt til udlejer, da vi altid forsøger at tage en dialog før vi tager sagen til et Huslejenævn. Udlejer går hurtig med til at udbedre de omtalte mangler, og sørger også for at Jeannette for udleveret hendes forbrugsopgørelse. Udlejer anser herefter sagen som lukket..

Herefter informerede vi dog udlejer om, at Jeannette altså har krav på 24.000 kroner, eftersom at dette forbrugsopgør er blevet udleveret alt for sent – og derfor mister udlejer retten til det, når fristerne ikke overholdes. Jeannette havde også stadig ret til huslejenedsættelse. Udlejer ønskede ikke at møde disse krav, og sagen blev derfor taget videre til Huslejenævnet.

Læs også: Hvordan fungerer en sag ved Huslejenævnet?

Endte med mere end hvad hun kom efter

Huslejenævnet traf afgørelse i sagen, som endte med at Jeannette fik tilbagebetalt 24.000 for forbrugsregnskabet samtidig med, at hendes husleje fremadrettet blev nedsat. Udlejer sørgede samtidig også for, at de indberettede mangler blev udbedret.

Jeannette tog ikke kontakt til DIGURA for at få huslejenedsættelse eller styr på forbrugsopgør, da hun ikke vidste, at hun rent faktisk blev snydt på disse områder. Men da vi opdagede det, så informerede vi Jeannette om det, og det ønskede hun selvfølgelig også at gå videre med.

Men dette betyder blot, at man ofte godt kan blive snydt, uden at man er klar over det. Derfor er det altid en god idé, at få gennemgået sin lejekontrakt af en kompetent lejeretsekspert.

Vi er klar til at hjælpe dig

Vi håber, at det har givet et indblik i hvordan vi arbejder. Hvis du har problemer med din udlejer, så husk at du kan få en gratis vurdering af sagen ved os. Hvis sagen nu har potentiale, så kan vi endda føre den for dig på fordelsagtige vilkår – herunder at det er risikofrit for dig som lejer og at det er “No cure, No pay”-betaling.

Del indlægget​

Del på facebook
Del på linkedin
Del på email
Del på whatsapp

Vil du have vurderet din sag gratis?

Det tager kun 2 minutter at indgive sagen og herefter vurderer vi din problemstilling
helt gratis. Du har endda svar inden 24 timer!

Gør som
+6000 andre​

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de bedste tips og tricks direkte i indbakken

Det Store Fællesskab for Lejere